19 September 2017

11 TIPS UNTUK MENINGKATKAN KESUBURAN

set kesuburan shaklee

1. Fahami proses kehamilan - Memahami bagaimana sistem pembiakan berfungsi menjadikan anda lebih peka kepada faktor kesuburan 

2. Jumpa doktor - Pastikan bebas dari sebarang masalah dengan membuat rawatan doktor 

3. Berat badan yang ideal - Sekirang mempunyai berat badan yang berlebihan atau berkurangan, ia mungkin boleh memberikan masalah kepada kesuburan 

4. Ketahui waktu subur - Hari subur wanita cuma 4-5hari sebulan dan dengan mengetahui dengan tepat hari subur, peluang untuk hamil adalah tinggi.

5. Hubungan seks yang kerap - Melakukan seks dengan lebih kerapa adalah penting untuk memastikan wanita hamil dengan cepat. Seks 3-4 kali seminggu adalah disarankan dan pada hari subur, berhubunganlah setiap hari. 

6. Tingkatkan kesuburan suami - Pastikan kesihatan reproductive suami pada takat optimum dengan mempraktikkan cara hidup sihat. 

7. Multivitamin - Wanita disarankan untuk mengambil vitamin harian termasuk asid folik untuk mengurangkan risiko janin cacat. Lelaki pula disarankan untuk mengambil supplemen zink untuk meningkat pengeluaran sperma. 

8. Bersenam secara rutin - Bersenam adalah cara untuk sihat secara keseluruhan dan lebih bersedia untuk menghadapi tekanan semasa hamil dan sema bersalin 

9. Makanan yang seimbang - Mengawal pengambilan makanan terutama mengalami masalah ovulasi, dan masalah ovulasi pula berkait rapat dengan PCOS, iaitu salah satu sebab mengapa wanita sukar hamil. 

10. Kurangkan tekanan - Tekanan sering dikaitkan dengan masalah ketidaksuburan. lakukan aktiviti yang boleh mengurankan tekanan

11. Jauhi dadah, merokok dan minuman keras - Rokok dadah dan minuman keras bukan sahaja memberi kesan negatif kepada kesuburan malahan meningkatkan risiko keguguran dan komplikasi kehamilan.


Set Kesuburan Shaklee 



Untuk order dan sebarang pertanyaan. Boleh la berhubung dengan Ajuya Rashid di saluran berikut ( klik )

Call / sms : 012-6102263
Whatsapp : Ajuya Rashid 
Telegram : Ajuya Rashid 
Facebook Mesengger : Ajuya Rashid
Email : ya_rar@yahoo.com
Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm80.00 (termasuk cas penghantaran) seumur hidup. Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi AR untuk pendaftaran.
Pengedar Shaklee (SID : 920211) Di Putra Heights, Bandar Kinrara, Puchong, Seri Kembangan dan Alam Megah, Shah Alam.



1 comment:

  1. InsyaAllah, kita kena berusaha kan, Alhamdulillah Shaklee ada keluarkan produk kesuburan...

    ReplyDelete