03 September 2015

4 KHASIAT VITAMIN C UNTUK KESIHATAN YANG PERLU ANDA TAHU




Vitamin C merupakan satu antioksidan yang kuat dan telah digelar nutrisi "serba-boleh". ia mempunyai pelbagai fungsi di dalam tubuh manusia dan mungkin juga dapat membantu melindungi kerosakan sel daripada pencemaran alam sekitar, tekanan, asap dan tabiat pemakanan yang kurang baik.

KHASIAT VITAMIN C UNTUK KESIHATAN 

Sistem saraf dan imun yang sihat

  • Vitamin C penting untuk keseluruhan kesihatan dan kesejahteraan kerasa ia menyumbang kepasa fungsi sistem saraf dan imun yang normal.

Menangkis Tanda Penuaan

  • Vitamin C merupakan ko-faktor untuk proses sintesis kolagen. kolagen membuatkan kulit lembut, anjal dan lasak serta melindunginya daripada berkedut.

Kesihatan kardiovaskular

  • Vitamin C membantu mengurangkan pengoksidaan di saluran darah. memberikan perlindungan daripada tekanan darah tinggi dan penyakit kardiovaskular.

Menyokong Penyerapan Zat Besi

  • Vitamin C meningkatkan penyerapan zat besi, mineral penting untuk pembentukan sel-sel darah merah dan hemoglobin normal.


Sustained Release Vitamin C

Vitamin C yang berkepekatan tinggi. Tubuh kita tidak boleh mengeluarkan Vitamin C dengan sendirinya dan bila ia hilang semasa melakukan aktiviti harian, ia perlu diganti semula secara berterusan, Shaklee Sustained Release Vita C Plus ternyata dapat memberikan perlindungan dalam masa yang panjang dengan melepaskan vitamin C jam demi jam kepada tubuh anda bagi memastikan bekalan Vitamin C sentiasa mencukupi bila diperlu kan oleh tubuh.


  • Memberikan 500mg Vitamin C yang berasal daripada kanji jagung bagi membekalkan sumber vitamin C semulajadi.
  • Sistem proprietari pelepasan - tertahan yang memberikan 100mg vitamin C semulajadi bagi setiap jam, yang bersamaan dengan memakan satu setengah biji oren setiap jam selama 5 jam
  • Ditambah dengan 120mg bioflavonoids limau bagi menambah keberkesanan vitamin C


Shaklee chewable Vita-Plus

Chewable vita C plus didatangkan dengan rasa limau yang enak dan bersesuaian untuk kanak-kanak dan golongan dewasa yang mempunyai kesukaran menelan tablet. pemecahan vitamin C boleh dihadam oleh air liur dan menyerap dengan sediakala oleh usus.

Tahukah anda?? Kajian menunjukkan bahawa dengan mengunyah vitamin C dalam jumlah yang kecil beberapa kali satu hari membuatkan proses penyerapan vitamin C yang lebih baik



untuk order secara online terus dari Shaklee anda boleh klik ORDER NOW ...pembayaran boleh dilakukan menggunakan KAD KREDIT atau KAD DEBIT sahaja. Bagi pembelian menggunakan Direct Transfer melalui bank atau nak COD SHAKLEE di kawasan berdekatan AR seperti PUTRA HEIGHTS, PUCHONG, SERI KEMBANGAN, BANDAR KINRARA, ALAM MEGAH dan SHAH ALAM boleh hubungi AR untuk aturkan pertemuan.



Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm80.00 (termasuk cas penghantaran) seumur hidup. Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi AR untuk pendaftaran.



Untuk info lanjut atau pesanan
Pm di fb : Ajuya Rashid (SID 920211)
sms / whatsapp : 012-6102263
Pengedar Shaklee Di Putra Heights, Bandar Kinrara, Puchong, Seri Kembangan dan Alam Megah, Shah Alam.



2 comments: