15 October 2019

PENGALAMAN BERPANTANG DENGAN CONFINEMENT LADY PART 2


Sambungan dari Pengalaman berpantang dengan confinement lady part 1

Antara Menu Masakan untuk orang pantang ialah :



Sarapan pagi AR senang je Kak Anda akan bancuhkan ESP + Performance drinks untuk memperbanyakkan susu badan dan tidak terhidrat ketika dalam pantang. Dalam pantang kena banyakkan minum air dan protein untuk penyembuhan luka dalaman dan bertenaga. 

Lempeng Oat + Kismis

Nasi goreng ikan bilis dan lada hitam 

Nasi Goreng Kerabu pegaga
Kadang-kadang ada juga Kak Anda buatkan lempeng oat dan nasi goreng. Kalau tak nak makan AR minta Kak Anda bancuhkan horlicks panas je. Sekadar alas perut sebab Kak Anda taknak kita tahan lapar atau perut masuk angin. sedangkan AR tak rasa lapar pun sebab dah minum ESP. Tapi layankan aje lah. dah orang dah buat. hehe..alasan kan.


Antara menu masakan berpantang untuk makan tengahari dan makan malam. Untuk makan malam makan je lauk sama yang tengahari. kadang-kadang ada juga anak-anak dah habiskan lauk tengahari terpaksa la AR buat-buat taknak makan nasi malam tu. Bancuh je ESP. hehe..Taknak menyusahkan Kak Anda. 


Kerabu pegaga + Ikan selar rebus

Sup ayam kampung + Sayur pak choy 

Ikan Selar + sayur campur



ayam kampung masak halia + kerabu pegaga


Ikan tenggiri masak halia + sayur brocoli campur


Singgang Ikan tenggiri + kerabu pegaga



Ayam kampung masak halia + sayur sawi campur

Ikan selar bakar + sayur campur

Ikan selar singgang + sayur campur

Lepas makan tengahari Kak Anda akan ingatkan untuk ambil set pantang shaklee ni. Terima kasih kak. hehe. tetiba sebak pulak ingat ni. sebab Kak Anda jaga kita macam jaga anak sendiri. Kalau dia rasa ada yang tak kena mesti dia akan tanya sampai kita luahkan. Dia taknak ibu berpantang ni susah hati atau stress. Semua benda boleh bercerita untuk kosongkan fikiran orang pantang.


Vivix untuk cepat sembuh luka dalaman dan beri tenaga

Set Pantang Shaklee untuk banyakkan susu badan, pulih luka dan bertenaga
Boleh dikatakan rutin harian Confinement Lady ni sangatla padat. Lepas masak untuk makan tengahari Kak Anda akan mengurut dan bertungku Mak Tang. Siap urut, tungku dan pakai kan bengkung baru makan. Lepas dah makan tengahari dah kemas-kemas semua. Biasa nya AR akan berehat, tidur sebelah petang. Baby Kak Anda jaga sambil angkat jemuran dan melipat baju. Pukul 6 rebus air mandian untuk baby dan AR. Anak-anak yang lain pun Kak Anda uruskan untuk mandi.

Bila malam kalau tak ada apa-apa kita orang akan tengok tv. Layan drama hehe...Masa AR pantang haritu tengah On drama Nur 2. haa tak pernah miss tau. Maklum lah viral tu. Kak Anda pula suka tengok drama-drama melayu. 

Kadang-kadang tu ajak mengurut kat ruang tamu boleh tengok tv kata nya. AR dengar je la dia bercerita tentang artis-artis atau cerita melayu ni. Nampak nya dia lagi tahu dari kita ni. hehe. Kak Anda juga ada menjaga artis-artis atau kenalan artis. Sebab mesti la ramai yang rekemen dia kan. Servis bagus, siapa tak rekemen. AR sendiri pun kawan yang rekemen. 


Bila dah nak masuk tidur Kak Anda akan ingatkan sentiasa untuk collect susu..senang untuk dia bangun malam susukan baby. Ini yang paling best pantang dengan CL ni. hehe...malam-malam tak payah bangun susukan baby. Lepas je Kak Anda balik, rasakan lah. ahakss

Alhamdulillah setiap hari mesti banyak susu untuk baby..siap boleh buat stok EBM dalam peti ais. AR kumpul stok EBM hanya dengan menggunakan silicone pump tu je. Tadah je sebelah lagi bila baby menyusu. Senang sangat tak de la nak kena basuh-basuh part electric pump tu kan. Sambil menyusu baby, susu pun keluar tanpa paksa untuk lagi sebelah. Badan pun tak penat sangat nak mengepam susu.

Kak Anda cukurkan rambut baby Amyra hari ke 7

Hari ke 8 bawa baby check kuning. Kak Anda dah siapkan susu sekali. hehe
Itu sahaja lah kenangan AR berpantang dengan confinement lady Kak Anda. Semoga perkongsian ini dapat membantu sedikit sebanyak korang yang nak cari khidmat confinement lady lepas bersalin nanti. Nak survey tu biar lah menepati keperluan kita sekeluarga. Macam AR suami sibuk nak uruskan setiap masa. Kalau ada pun weekend dan lewat malam baru balik. Tak banyak yang dia boleh bantu. Dari kita makan hati dengan kesibukan dia tu baiklah kita minta dia sediakan pembantu atau confinement lady ni kan. 

Baca juga :


Salam Sayang, 
Ajuya Rashid
Hp / Whatsapp : 012-6102263
Pengedar Shaklee Bandar Kinrara



5 comments:

  1. Assalammualaikum. Saya Syamimi. Nak minta contact number confinement lady tu boleh?

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,,,sy wanie.. Kalau sy na mntk contct number confinement lady tue boleh....

    ReplyDelete
  3. Assalamualikum puan,boleh saya dapatkn contact number confinement lady kak Anda tu?

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Kak Ya, terimakasih perkongsian bermanfaat. Boleh minta share contact Kak Anda? Saya El.

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum puan. Boleh sy dapatkan contact numbee xonfinement lady yg puan ambil ni?

    ReplyDelete