03 March 2021

TESTIMONI ESP UNTUK HAMIL, MENYUSU DAN BERPANTANG


ESP Shaklee untuk hamil
Testimoni ESP Puasa penuh walaupun menyusu dan hamil pada waktu yang sama
Pengalaman hamil kali kedua dengan ESP, Masa bula puasa tahun lepas, pregnant 8 bulan  menyusukan si kakak yang umur 3 tahun.

Family tak percaya sebab nampak sihat dan bertenaga je, siap boleh puasa penuh walaupun dah sarat dan sibuk dengan kerjakerja bisnes pada waktu siang.

esp shaklee untuk berpantang
Bertenaga sepanjang kehamilan, selepas seminggu pantang, laju je berjalan 
Saya mula ambil ESP semasa memasuki trimester ketiga ketika hamil anak ketiga pada 2013, Memang rasa bertenaga sepanjang kehamilan dan kurang rasa nak mengunyah makanan. Bila berpantang memang rasa segar je. Baru seminggu berpantang orang dah tegur, laju je berjalan, macam dah habis hari je. Sampai sekarang masih amalkan ESP. Anak sulung pernah cakap, "Ibu, kenapa asik lagi putih dari kakak? Ibu minum Shaklee ek?" Saya pun baru perasan bila dia cakap macam tu. Sebab anak ketiga dan keempat memamg konsisten ESP. Alhamdulillah syukur walaupun mak dia tak cerah. 
esp shaklee banyakkan susu badan
Susu Jadi pekat dan bayi mudah kenyang
Alhamdulillah, saya syukur sangat2 berjya exclusive breastfeeding baby sampai sekurang 6 bulan umur baby saya. Alkisahnya saya ni jenis tak berapa rajin nak pam susu. Sebelum nak kerja, Stok susu saya dalam peti ais tak sampai 50 oz pun. Dan naik kerja saya cuma pam sekali masa waktu rehat. Weekend saya tak pam susu. Alhamdulillah sangat saya amik set menyusu dan ESP Shaklee, Susu jadi pekat dan baby mudah kenyang, baby pun tak meragam. Alhamdulillah syukur dapat full breastfeeding baby walaupun tak rajin pam.
esp shaklee untuk menyusu
Ibu bertenaga, anak kenyang menyusu, kulit cerah
Saya consume ESP untuk menyusu anak ke 2 Alhamdulillah, ESP bantu saya sihat, Susah nak demam, bertenaga, Susu untuk anak mencukupi dan mengenyangkan anak saya. Dia tidur pun lama. Yang paling best kulit saya pun makin cerah dan licin. Alhamdulillah nampak lah kulit saya ni sihat. Saya memang boleh miss ESP ni. Kalau ter miss sekali rasa tak sedap jer. Rasa tak lengkap hidup.
esp shaklee untuk ibu menyusu berpuasa
Extra tenaga dan badan tak lembik sewaktu berpuasa
Saya ambil ESP lambat sebenarnya, lepas pantang anak kedua, saya start dengan set pantang. Test tak ambil ESP. Sebab saya minum susu putih/soya. cuma minum susu coklat dutch lady je. Tapi bila promo ESP dan dah dekat nak bulan puasa saya decide ambil ESP. Mulamula ambil dengan milo, tak sesuai dengan tekak. saya beli PD ambil combo ESP, Mealshake dan performance drinks. Alhamdulillah sesuai dengan selera.

Sepanjang ramadhan 2013, saya ambil set puasa ni tasa bezanya bulan puasa tu. Biasanya bila menyusu, lepas asar saya memang tak banyak buat kerja. Duduk je tunggu buka puasa, jalan pun sikitsikit kena kalau baby nak mengempeng hmm lagi la kebelai kata orang melaka 
esp shaklee untuk berpantang
Susu badan meriah dan pekat, anak tak kerap bangun malam untuk menyusu
 
Saya mula consume ESP masa dalam pantang anak no 2. Ambil set pantang shaklee Masa tu consume pagi untuk breakfast susu badan memang meriah dan pekat.

Tapi bila malam anak kerap bangun nak menyusu. So saya ambil sebelum tidur. Memang bagus sebab sejak tu anak dah tak kerap bangun malam lagi untuk menyusu. Sekali je menyusu masa nak tidur. 

Extra berat badan turun jugak sambil dapat kulit cantik.
esp untuk susu badan kurang
ESP Shaklee bantu saya berjaya menyusukan anak selama 2 tahun 

Sejak saya amalkan ESP, saya dapat menyusukan anak saya sampai umur dia 2 tahun.
 
esp shaklee pekatkan susu badan
Susu meriah dan pekat dengan Shaklee 
Semasa berpantang saya ambil ESP dan Alfafa. Susu meriah dan pekat, memang puas hati.

Terbukti ESP Shaklee sangat membantu ibu-ibu yang sedang hamil, sedang menyusukan badan anak kecil dan juga sedang berpantang. Kebanyakan yang ambil ESP Shaklee adalah untuk lebih bertenaga, Mengatasi masalah susu badan kurang. 

Baca juga ==>



Salam 
Ajuya Rashid 
Shaklee Business Leader 
Pengedar Shaklee Bandar Kinrara
Hp/whatsapp : 012-6102263

0 comments:

Post a Comment