21 December 2020

PENGALAMAN HAID BERPANJANGAN SETELAH 8 BULAN PAKAI IMPLAN

Gambar Implan Sumber Google
Diam tak diam dah masuk bulan ke 8 Kakya pakai Implan. Pada mula nya Alhamdulilah haid teratur. Masuk je bulan ke 8 bermula la pengalaman haid berpanjangan setelah 8 bulan pakai implan. Bulan 3 Kakya ada kongsi Pengalaman Pasang Implan Di LPKKN, Putrajaya. Tak sangka juga sebenarnya sebab awal-awal pakai tempoh hari haid setiap bulan datang dan genap je 7 hari dah boleh mandi hadas besar. Tapi kali ni dah lebih 15hari. 

Dalam 2 minggu pertama Kakya perasan darah hitam pekat sahaja. Masuk je hari ke 16 dan keatas darah merah macam baru-baru datang haid normal tu. Perasaan tu tak boleh nak bayangkan. Macam-macam ada, tak selesa dah satu hal dah lama sangat pakai pad. Takut juga kalau ada masalah lain. 

Tapi Kakya dah bersedia dengan sebarang kemungkinan dan juga kesan sampingan dari pemakaian implan ni. Sebab sebelum pasang doktor dah brift dan inform tentang kesan sampingan pakai perancang keluarga termasuk lah implanon. 

Memang rasa tak selesa setiap masa nak kena pakai pad / tuala wanita. Mula la Google sana sini macam mana nak buat. Doktor ada pesan kalau haid berpanjangan datang ambil ubat berhenti kan haid. Tapi itu la kalau boleh taknak makan ubat.. Haha.. Sebab ada terbaca bahaya juga kalau makan ubat tu. Adehh.. So Kakya masih bertahan sehingga hari ke 19. Masih berharap darah berhenti dengan sendiri nya. Alhamdulillah hari ke 19 dah tak de darah. Syukur sangat. Harap lepas ni tak de lagi la kejadian macam ni. Hehe nak mudah-mudah aje. 

Update setelah setahun pemasangan Implan ==> Pengalaman Pakai Implan Dan Kesan Sampingan 

Sebenarnya kat Shaklee ada 1 produk untuk stabil kan hormon iaitu GLA Complex, Sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah kitaran haid yang tidak teratur, Tapi memandangkan Shaklee kehabisan stok GLA Complex. Kakya cuba minum Vivix pada hari ke 15. tu yang hari ke 16 keluar darah merah tu. Vivix juga salah satu produk yang dapat mengatasi masalah haid berpanjangan. Sama ada akibat hormon tak stabil atau akibat pemakaian alat perancang keluarga seperti implan. 

Testimoni Vivix Shaklee period kembali normal

Vivix mengandungi resveratrol yang membantu menstabilkan hormon wanita. Jadi saya sangat sarankan mereka yang mencari ikhtiar untuk menstabilkan haid yang tidak teratur atau berpanjangan boleh la cuba Vivix Shaklee ni. 

Maklumat lanjut mengenai Vivix Shaklee - KLIK SINI 

Harga Vivix Shaklee Rm380.00 (percuma keahlian dan penghantaran) 

Untuk order boleh terus tekan icon whatsapp di blog ini. 


Ingin dapatkan rangkaian produk shaklee dengan harga ahli anda boleh mendaftar dengan bayaran yuran hanya Rm35.00 atau secara percuma dan terus nikmati potongan sehingga 20%. Klik sini untuk cara daftar ahli shaklee.











Salam 
Ajuya Rashid 
Shaklee Business Leader 
Pengedar Shaklee Bandar Kinrara
Hp/whatsapp : 012-6102263


3 comments:

  1. terima kasih berkongsi pengalaman di sini, begitulah kita wanita ni kan macam-amcam masalah kesihatan yang perlu ambil tahu :(

    ReplyDelete
  2. lama juga tu.nasib ada jalan penyelesaian,,tq kongsi

    ReplyDelete
  3. oh begitu kesannya ya.. baru tahu..

    ReplyDelete