25 March 2013

Kehamilan Dan Shaklee - Part II

Haa...boleh sambung...so skarang ni mestilah saya pilih Shaklee untuk nutrisi semasa hamil saya...rasa loya pun kurang, rasa penat pun kurang,,,bila lapar sangat baru la rasa pening lalat...

Untuk kali ni...Pagi lepas breakfast saya ambil Vitalea iron formula - Iron (zat besi) penting untuk pembentukan sel darah merah yang berfungsi membawa oksigen ke seluruh tubuh. Disamping mengurangkan kelahiran pramatang. 
Lepas breakfast juga saya ambil Bcomplex - acid folic sangat penting bagi perkembangan fizikal dan saraf bayi dalam rahim diawal kehamilan. Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.*
Lepas dah breakfast...sebelum masak untuk makan tengahari saya shake2  ESP ni..Soy Protein Isolate Powder ni  merupakan nutrien yang diperlukan oleh bayi, asid-amino yang membentuk protein merupakan bahan binaan badan. Protein diperlukan untuk membaikpulih dan penjagaan tisu ia penting untuk tumbesaran dan perkembangan bayi yang sihat. Kebaikan untuk ibu, menambah darah, menguatkan sistem ketahanan badan, mencegah komplikasi kehamilan. Manakala untuk bayi pula untuk membina sel darah merah dan tisu otot, membina iru yang menyalurkan khasiat dari ibu, menyokong perkembangan sempurna otak bayi terutama semasa trimester ke-3.

Vitamin C - Sebab vitamin c sustaine release belum sampai lagi..saya ambil alternatif vitamin c 100gm ni...so boleh ambil 3-5biji sehari...tp saya ambil 3biji je sehari..jimat.....Vitamin C ni sebagai sistem imum membantu lawan jangkitan dan penyakit (bagi wanita hamil, pantang dan menyusu bayi).Penghasilan kolagen - membina tulang rawan dan otot-otot dan tulang fetus. Ia juga mengandungi bahan semulajadi seperti bioflavonoids , hesperidin dan rose hips untuk meningkatkan vitamin C. Best...kulit pun cantik nnt kan..
Lastly sebelum tido, saya mesti ambil Ostematrix...Sumber kalsium ni...Kalsium penting untuk pembentukan tulang dan gigi. Ostematrix ni dapat bantu mengaktifkan enzime yang menbantu dalam pembinaan kepadatan tulang. Kenapa saya suka sangat oste ni? sebab kalau bangun tido sebelum ambil ni...pinggang rasa sakit berat je nak bangun...lepas yang paling best lagi...lawas..maklum lah org hamil ni kadang-kadang akan mengalami sembelit tau...so cara nak elak sembelit ketika hamil boleh la cuba Ostematrix ni...sangat berkesan.
Itu saja lah yang saya ambil....sebab untuk trimester pertama inilah yang wajib diambil oleh ibu mengandung...banyakkan nutrisi yang perlu...sebab dalam daily intake kita makanan tu...belum tentu cukup tau...belum tentu sayur tu segar bugar, belum tentu cukup 4gelas susu sehari...Sekarang saya yakin dengan apa yang saya ambil..Nak join saya hamil dengan set hamil shaklee? contact saya ye....In Shaa Allah saya boleh bantu



untuk info lanjut atau pesanan
pm di fb : Ajuya Rashid
sms/ whatsapp : 012-6102263
cod area : Putra height, Bandar Kinrara, Puchong, Seri Kembangan

0 comments:

Post a Comment