16 March 2013

Jeng jeng jeng

Alhamdulillah....Semalam pegi check up di QHC Medical Centre.....rasa tak sedap badan dah dua tiga harini...semalam baru berkesempatan pegi check...memang dah agak dah sebab period pun dah 2minggu delay....hehe...memang positif...walaupun anak ketiga..tapi kami sangat teruja...mana tau kali ni dapat baby boy plak...

Hehe...comel tak?Baru bentuk kacang...mengikut scanner tu kandungan ni berusia 6minggu 3hari...Estimate Due Date ialah pada 4 November 2013...suka-suka....First tu kami suami isteri plan awal tahun depan untuk anak ketiga...tapi tersalah budget plak...ops..apa2 pun happy dengan kurniaan ini... Alhamdulillah...lagi happy kalau baby boy.
Untuk Check up kali ni...Doc bagi Duphaston untuk 1 minggu ini...1 hari 3kali makan...huhu...ingatkan dapat asid folic macam biasa...tapi ini doctor kata sebab saya ada sejarah gugur...iaitu saya penah keguguran anak kembar pada Aug 2012...hari raya pertama kot..raya kat spital tu...tapi tak apa..mungkin ada hikmahNya. So ubat ni adalah untuk support rahim saya bagi kuat...mungkin terlalu awal...tiada denyutan jantung lagi....so kena pegi lagi next week..doctor nak scan lagi skali...

Apa pun saya tak risau...untuk menghilangkan loya dan alahan ni saya mengamalkan ESP dan Ostematrix...Alhamdulillah..belum ada muntah2...kalau dulu mesti tak bangun....lepas makan mesti muntah...sebelum makan plak muntah air..makan pun tak lalu...Semoga saya dapat bertahan dan tiada alahan yang teruk seperti sebelum2 ni..



untuk info lanjut atau pesanan
pm di fb : Ajuya Rashid
sms/ whatsapp : 012-6102263
cod area : Putra height (Usj), Bandar Kinrara, Puchong, Seri Kembangan

2 comments: