10 November 2014

BATUK DAN SELSEMA KETIKA HAMIL


Batuk ketika hamil sangat mengganggu aktiviti harian..kadang-kadang boleh sampai terkencing didalam seluar...xde la kenting terus..tp terkeluar la sikit kan..sebab kita dah xboleh control dah yang lain. Dah la kat perut pun terasa tekanan. AR juga pernah mengalami nya. Sebenarnya 2minggu lepas 1 family dilanda demam...anak2 termasuk suami..yang hairan nya AR xkena pun. Tp lepas beberapa hari anak2 dan suami dah baik demam..AR terasa pedih2 tekak macam nak selsema..tapi cepat2 ambil Bcomplex dan Vitamin C Shaklee...lebih skit daripada biasa. Biasa nya AR memang lepas breakfast akan ambil Set Hamil AR. So memang la dah terkandung bcomplex dan vitamin C..Tapi hari2 xsedap tekak tu ambil sebelah malam sekali..Start dari hari tu lah batuk xhenti2..smpai seminggu lebih...Seksa wa cakap lu..
 
Dalam pada tu..AR memang amalkan Omega Guard 2biji sehari, Air Kosong 8gelas, Set hamil yang AR ambil memang xtinggal. Alhamdulillah...batuk dah makin kurang. Ingat juga hamil yang lepas2...memang lama nak baik..sampai jumpa doctor sebab bila batuk terasa sampai ke dada.
 
AR ada juga baca dari blog Dr Zubaidi...klu batuk dan selsema masa hamil cuba tingkatkan daya tahan tubuh dengan cara berikut:-
 
  1. Makan makanan seimbang dan sihat seperti buah-buahan dan sayur yang segar. Ini akan memberikan sumber mineral dan vitamin oksida seperti vitamin c yang dapat membantu melawan penyakit.
  2. Minum banyak air, sekurang2nya 1.5liter sehari, minum jus bg mengurangkan lendir2. kurangkan air manis dan kafein.
  3. Dapatkan rehat yang cukup bagi mengurangkan stress. Kadar stress juga mengganggu daya tahan tubuh badan
  4. Bersenam bagi melancarkan peredaran darah. ringan2 je katanya
  5. Berhenti merokok jika merokok dan pastikan jauh dari asap atau habuk rokok
  6. Mengambil Mulitvitamin kehamilan.
 
Yang doctor sebutkan Alhamdulillah..AR dah amalkan...yang bestnya, dalam SET HAMIL SHAKLEE dah lengkap dah semua2 tu kan.
 
 
Untuk order secara online terus dari Shaklee anda boleh klik button "Order Now" dibawah...pembayaran boleh dilakukan menggunakan KAD KREDIT atau KAD DEBIT sahaja. Bagi pembelian menggunakan Direct Transfer melalui bank atau nak COD SHAKLEE di kawasan berdekatan AR seperti PUTRA HEIGHTS, PUCHONG, SERI KEMBANGAN, BANDAR KINRARA, ALAM MEGAH dan SHAH ALAM boleh hubungi AR untuk aturkan pertemuan.
 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=132f222c336f78ae7a3158b2c7786d05
 
Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm65.00 seumur hidup. Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi AR untuk pendaftaran.




 






Untuk info lanjut atau pesanan
pm di fb : Ajuya Rashid

Shaklee Independent Distributor (SID 920211)
sms/ whatsapp : 012-6102263
Cod area : Putra heights, Bandar Kinrara, Puchong, Seri Kembangan, Shah Alam  

 

0 comments:

Post a Comment