13 October 2013

Kenapa Wanita Semakin Gemuk


kenapa wanita makin gemuk


Jangan kecik ati ye wanita diluar sana dengan tajuk entry kali ni. tapi itu la hakikatnya kan...ada juga yang tak gemuk macam saya...hehe...ok..Kat sini ada 3 sebab wanita semakin gemuk

  • Kita semua mempunyai sel lemak yang terletaknya enzim penyimpanan lemak dan pembakaran lemak. Bagi badan wanita, sel lemak adalah lebih besar dan mengandungi lebih banyak enzim penyimpanan lemak berbanding lelaki yang lebih banyak enzim pembakaran lemak dan lebih kecil.

  • Estrogen adalah sebuah kumpulan hormon yang memainkan peranan penting dalam pembangunan seksual normal dan reproduktif pada wanita. Estrogen melipat gandakan lagi enzim penyimpan lemak, menjadikan penambahan lemak disekeliling punggung dan paha.

  • Diet ketat menyebabkan badan kita bertambah lapar yang merendahkan enzim pembakaran lemak sehingga 50%. Itulah sebab anda semkin sukar untuk kurus.


Anda mungkin berfikir selepas dah cuba setiap makanan, pil dan segala cara yang ada. Bersena,. menahan makan dan berusaha sedaya upaya namun semua tidak menjadi atau kembali gemuk.

Bagaimana Shaklee Membantu Anda?? Jom cuba Set Slimming Shaklee ni.



set slimming shaklee







Untuk info lanjut atau pesanan
pm di fb : Ajuya Rashid
Shaklee Independent Distributor (SID 920211)
sms/ whatsapp : 012-6102263
Cod area : Putra heights, Bandar Kinrara, Puchong, Seri Kembangan, Shah Alam 

0 comments:

Post a Comment